VITAMIN WEBÁRUHÁZ, FLAVIN TERMÉKEK, FLAVIN 7, FLAVIN77 ÉS EGYÉB ÉTREND-KIEGÉSZÍTŐK
KERESÉS:  

 

kulcs
Email:
Jelszó:
Szűrés
keresés
Kategória
Kosár Kosár

0 db termék
Ár: Ft

 

Életmentő flavonoidok!

Letölthető pdf. fájl

 

Üzleti terv - Útmutató

Kérdése van?

Hívjon 09 - 18.00 óra között az alábbi

telefonszámon06-20-777-2857


Vagy, írjon az alábbi címre!

flavinvitamin@gmail.com..

 

 

Myco Crystal termékcsalád - Gyógygomba készítmények

Értesítjük, hogy a Flavin7 termékcsaládok körét, egy új, a MYCO CRYSTAL gyógygomba családdal bővítettük ki.

Süssünk -Süssünk valamit...

Süssünk?

Flavin7 Jubileum ital 1000ml

Flavin7 Jubileum ital 1000ml

Cyto Flavin7 kapszula

Cyto Flavin7 kapszula

Cardio Flavin7 Super Pulse

Cardio Flavin7 Super Pulse

Cardio Flavin77 Super Pulse ital

Cardio Flavin77 Super Pulse ital

Family Flavin77 ital

Family Flavin77 ital

PVG - Pecsétviaszgomba

PVG - Pecsétviaszgomba

Kurkuma kapszula

Kurkuma kapszula

Webáruház készítés - Minibolt

 

C-vitamin története

 

A C-vitamin, más néven aszkorbinsav vízben jól oldódó, erősen antioxidáns hatású vegyület. Az élő szervezetben nélkülözhetetlen az oxidációs-redukciós folyamatokban. Az aszkorbinsav a sejtek biokémiai folyamataiban mint hidrogéndonor vesz részt, ez adja meg elsőrendű biológiai jelentőségét. 85%-a szívódik fel. Az aszkorbinsavat számos állatfaj glükózból vagy galaktózból szintetizálja, az ember, a főemlősök, a tengerimalac, az indiai gyümölcsevő denevér és néhány madárfaj szervezete nem képes erre, de ugyanúgy szükségük van rá.

 

A C-vitamin biológiailag aktív megjelenési formái az L-aszkorbinsav és az L-dehidroaszkorbinsav.


C-vitamin kapszulák

C-vitamin kapszulák a Flavin7 -től.


Története:

 

Szent-Györgyi Albert biokémikus az 1930-as években izolálta a C-vitamint, amelyet eredetileg hexuronsavnak nevezett el. Munkásságát 1937-ben orvosi és élettani Nobel-díjjal ismerték el.

 

Hatásai:

 

 

  • C-vitamin a kollagén előállításához szükséges, ami a kötőszövetek fő proteinje
  • Alapvetően szükséges az izmok, inak, artériák, csontok és a bőr karbantartásához.
  • Alapvetően szükséges a kollagént előállító enzimek működéséhez.
  • A dopamin hidroxilációja a noradrenalin neurotranszmitteréhez C-vitamint igényel.
  • Szükséges a karnitin előállításához. A karnitin alacsony szintje fáradtsággal és izomgyengeséggel kapcsolódik össze.
  • Különféle peptidhormonok aktiválásához C-vitamintól függő enzim szükséges.
  • Számos további enzimnek C-vitaminra van szüksége; ezek az enzimek több élettani folyamatot befolyásolnak. köztük az epe kiválasztását, és a májban a mérgek és a karcinogének lebontását.
  • Elősegíti a vas felszívódását a bélrendszerből, ha ugyanannál az étkezésnél veszik be.
  • Segíti a sebgyógyulást és a megfázásból való felépülést.
  • Javítja az immunrendszer működését.
  • Csökkenti a rák- és szívbetegség kialakulásának kockázatát (legalább napi 200 mg fogyasztása esetén).
  • Csökkenti a koleszterinszintet.
  • Csökkenti a magas vérnyomást (sportolással, testsúlycsökkentéssel, dohányzás abbahagyásával együtt alkalmazva).
  • Fogínygyulladás, fogínyvérzés csökkentése (gingivitisz).
  • Parkinson-kór előrehaladásának csökkentése a kezdeti stádiumban, nagy adagolású C-vitaminnal.
  • A C-vitamin sok más betegségben segíthet: epehólyag gyulladás, herpesz, ekcéma, májgyulladás, krónikus fáradtság szindróma, stb.

 

Mérése:

 

A vérplazmában és a fehérvérsejtben mérhető, elfogadható szintje 17 mmol/l fölötti, 11 mmol/l alatt C-vitamin-hiányról beszélünk.

 

Hiánya:

 

Abban a népcsoportban fordul elő, ahol hosszabb ideig nem fogyasztanak zöldséget és gyümölcsöt. A C-vitamin-hiány jellemzői: a kötőszövet abnormális működése (beleértve a lassú sebgyógyulást), gyengeség, fáradtság, vérző íny, sérült, vérző bőr; a hiánybetegség neve skorbut. Dohányosok szervezetében akár 40%-kal kevesebb C-vitamin található, számukra az ajánlott adag napi 1000 mg, ez már védelmet nyújthat a gégerák és nyelőcsőrák ellen.

 

Túladagolás:

 

Napi 2000–10 000 mg bevétele túlzásnak számít, bár a skorbut és a megfázás tüneteit gyorsan enyhíti. Ekkora adag hasmenést okozhat és hosszabb távon megnőhet bizonyos fajta vesekő kialakulásának kockázata.[7] A fölösleges C-vitamin oxálsav formájában ürül ki a szervezetből, ami alkotóeleme az egyik fajta húgykőnek. Ha valaki ekkora adagot akar szedni, fokozatosan kell növelnie az adagolást, hogy a szervezete hozzászokjon.

 

Mellékhatások más gyógyszerekkel:

 

Nagy mennyiségű C-vitamin szedése befolyásolhatja a vércukor és a kalcium-oxalát értékét a vizeletben, a vér mennyiségét a székletben és a hemoglobinszintet a vérben, ezért tervezett laborvizsgálat előtt érdemes a C-vitamin mennyiségét csökkenteni a vizsgálat előtt néhány nappal, hogy az ne befolyásolja az eredményt. Cukorbetegség, allergia, asztma, stressz, alkoholfogyasztás, idős kor, terhesség, rendszeres aszpirin, fogamzásgátló tabletta, antibiotikum, kortizon szedés többszörösére növeli a C-vitamin-igényt.

 

Ajánlott napi adag:

 

Minimálisan napi 80 mg C-vitamin szükséges, egyes vélemények szerint ennek a több mint tízszerese, 1000 mg az ajánlott. A környezeti stresszhatások, a dohányzás, egyes gyógyszerek (például orális fogamzásgátlók), lázas állapot, műtéti beavatkozások legalább 500 mg-ra növelik a napi szükségletet. A C-vitaminnal jól ellátott anya tejének aszkorbinsav-tartalma 30–50mg/l. Egy egészséges felnőtt szervezete kb. 5000 mg C-vitamint tartalmaz.

 

Tartós hő (például főzés vagy hosszas, szobahőmérsékleten való tárolás) hatására elveszti vitaminhatását.

 

A hivatalos álláspont szerint egy egészséges ember napi minimális C-vitamin-szükségletét (kb. 100 mg-ot) a helyesen összeállított és jó konyhatechnikával elkészített ételekkel még a tél végi és tavaszi hónapokban is fedezni lehet.

 

Allergia és asztma esetén érdemes napi 1000 mg-ot szedni. A C-vitamin hatása kettős: egyrészt csökkenti a hisztaminszintet; másrészt az antioxidáns hatás védi a tüdőt és a légutakat a szabadgyököktől és a külső légszennyezéstől (pollen).

 

A kiegészítő C-vitamin-adagokat érdemes napjában több részre elosztva, például étkezések után és lefekvés előtt bevenni, mert a fölösleg négy óra múlva kiürül. A C-vitamin hasznosulásához kalcium és magnézium is szükséges.

 

Étrendkiegészítőnek bármely megbízható, olcsó termék megfelel, ami elegendő C-vitamint tartalmaz, C-vitamin vonatkozásában ugyanis nincs különbség a „természetes eredetű” és egyéb hangzatos szavakkal reklámozott és az olcsóbb termékek között. Hatásmechanizmus és gazdaságosság szempontjából érdemesebb vitaminkomplexet választani, ami megfelelő arányban többféle vitamint és ásványi anyagot tartalmaz.

 

C-vitamin források

 

C-vitamin-források:

 

C-vitaminban gazdag zöldség- és főzelékfélék: narancs, citrom, grépfrút, mandarin, klementin, fekete ribiszke, guajáva, mangó, papaja, bors, kelbimbó, brokkoli, édesburgonya, spenót.

 

C-vitamint tartalmaznak továbbá: sárga paprika, paradicsom, fejes saláta, káposztafélék, karfiol, áfonya, som, szeder, ribizli, csipkebogyó, burgonya. Az állati eredetű élelmiszerek közül az alábbi szervek tartalmaznak C-vitamint: máj, vese és agy.

 

A gyümölcsöket nyersen, a zöldségféléket is lehetőleg nyersen, salátának elkészítve vagy pároltan célszerű fogyasztani. A hosszú áztatás, főzés, fagyasztás, kiolvasztás vagy a főzővíz kiöntése jelentős aszkorbinsav-veszteséget okoz, de kerülni kell a fémedények (ezüst, réz, alumínium, vas) használatát és az ételek ismételt felmelegítését is. A C-vitamin fényre, hőre, levegővel érintkezve bomlani kezd, ezért tablettából is csak pár hét alatt elfogyó mennyiséget érdemes otthon tárolni, száraz, hűvös, fénytől védett helyen.

 

C-vitamin hozzájárul az immunrendszer normál működésének fenntartásához

 

A konzervált gyümölcsök szinte semmi C-vitamint nem tartalmaznak.

 

Az C-vitamin (aszkorbinsav formában) jellemző mennyisége 100 g élelmiszerben:

 

gabonafélék, hüvelyesek és őrleményeik, kenyerek, péksütemények, száraztészták: 0–1 mg

zöldség, gyümölcs: 5–400 mg

vaj, margarinféleségek, zsír, olaj, szalonna: 0 mg

húsok, húsipari termékek, máj, szív, vese: 0–30 mg

halak: 0 mg

tej: 0–5 mg

tojás: 0 mg

Érdekesség:

 

Dr. Linus Pauling kétszeres Nobel-díjas tudós meggyőződése szerint a nagy adagban szedett C-vitamin hatására elkerülhetők a betegségek. Ő maga napi 16 grammot szedett (=16 000 mg), és 93 évig élt.

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Vitamin#C-vitamin

Vásárlási feltételek|Cégkeresés | Weblapkészítő: Avasweb Kft.