VITAMIN WEBÁRUHÁZ, FLAVIN TERMÉKEK, FLAVIN 7, FLAVIN77 ÉS EGYÉB ÉTREND-KIEGÉSZÍTŐK
KERESÉS:  

kulcs
Email:
Jelszó:
Szűrés
keresés
Kategória
Kosár Kosár

0 db termék
Ár: Ft

 

 

Flavin77 szirupok

 

Flavin77 szirupok

 

Flavin7 italok

 

Flavin7 italok Új

 

Életmentő flavonoidok!

Letölthető pdf. fájl

 

 

Új organikus termékcsalád

 

Süssünk -Süssünk valamit...

Süssünk?

 

 

PVG - Pecsétviaszgomba

PVG - Pecsétviaszgomba

Kurkuma kapszula

Kurkuma kapszula

 

 


Webáruház készítés - Minibolt

 

C-vitamin története

 

A C-vitamin, más néven aszkorbinsav vízben jól oldódó, erősen antioxidáns hatású vegyület. Az élő szervezetben nélkülözhetetlen az oxidációs-redukciós folyamatokban. Az aszkorbinsav a sejtek biokémiai folyamataiban mint hidrogéndonor vesz részt, ez adja meg elsőrendű biológiai jelentőségét. 85%-a szívódik fel. Az aszkorbinsavat számos állatfaj glükózból vagy galaktózból szintetizálja, az ember, a főemlősök, a tengerimalac, az indiai gyümölcsevő denevér és néhány madárfaj szervezete nem képes erre, de ugyanúgy szükségük van rá.

 

A C-vitamin biológiailag aktív megjelenési formái az L-aszkorbinsav és az L-dehidroaszkorbinsav.


C-vitamin kapszulák

C-vitamin kapszulák a Flavin7 -től.


Története:

 

Szent-Györgyi Albert biokémikus az 1930-as években izolálta a C-vitamint, amelyet eredetileg hexuronsavnak nevezett el. Munkásságát 1937-ben orvosi és élettani Nobel-díjjal ismerték el.

 

Hatásai:

 

 

  • C-vitamin a kollagén előállításához szükséges, ami a kötőszövetek fő proteinje
  • Alapvetően szükséges az izmok, inak, artériák, csontok és a bőr karbantartásához.
  • Alapvetően szükséges a kollagént előállító enzimek működéséhez.
  • A dopamin hidroxilációja a noradrenalin neurotranszmitteréhez C-vitamint igényel.
  • Szükséges a karnitin előállításához. A karnitin alacsony szintje fáradtsággal és izomgyengeséggel kapcsolódik össze.
  • Különféle peptidhormonok aktiválásához C-vitamintól függő enzim szükséges.
  • Számos további enzimnek C-vitaminra van szüksége; ezek az enzimek több élettani folyamatot befolyásolnak. köztük az epe kiválasztását, és a májban a mérgek és a karcinogének lebontását.
  • Elősegíti a vas felszívódását a bélrendszerből, ha ugyanannál az étkezésnél veszik be.
  • Segíti a sebgyógyulást és a megfázásból való felépülést.
  • Javítja az immunrendszer működését.
  • Csökkenti a rák- és szívbetegség kialakulásának kockázatát (legalább napi 200 mg fogyasztása esetén).
  • Csökkenti a koleszterinszintet.
  • Csökkenti a magas vérnyomást (sportolással, testsúlycsökkentéssel, dohányzás abbahagyásával együtt alkalmazva).
  • Fogínygyulladás, fogínyvérzés csökkentése (gingivitisz).
  • Parkinson-kór előrehaladásának csökkentése a kezdeti stádiumban, nagy adagolású C-vitaminnal.
  • A C-vitamin sok más betegségben segíthet: epehólyag gyulladás, herpesz, ekcéma, májgyulladás, krónikus fáradtság szindróma, stb.

 

Mérése:

 

A vérplazmában és a fehérvérsejtben mérhető, elfogadható szintje 17 mmol/l fölötti, 11 mmol/l alatt C-vitamin-hiányról beszélünk.

 

Hiánya:

 

Abban a népcsoportban fordul elő, ahol hosszabb ideig nem fogyasztanak zöldséget és gyümölcsöt. A C-vitamin-hiány jellemzői: a kötőszövet abnormális működése (beleértve a lassú sebgyógyulást), gyengeség, fáradtság, vérző íny, sérült, vérző bőr; a hiánybetegség neve skorbut. Dohányosok szervezetében akár 40%-kal kevesebb C-vitamin található, számukra az ajánlott adag napi 1000 mg, ez már védelmet nyújthat a gégerák és nyelőcsőrák ellen.

 

Túladagolás:

 

Napi 2000–10 000 mg bevétele túlzásnak számít, bár a skorbut és a megfázás tüneteit gyorsan enyhíti. Ekkora adag hasmenést okozhat és hosszabb távon megnőhet bizonyos fajta vesekő kialakulásának kockázata.[7] A fölösleges C-vitamin oxálsav formájában ürül ki a szervezetből, ami alkotóeleme az egyik fajta húgykőnek. Ha valaki ekkora adagot akar szedni, fokozatosan kell növelnie az adagolást, hogy a szervezete hozzászokjon.

 

Mellékhatások más gyógyszerekkel:

 

Nagy mennyiségű C-vitamin szedése befolyásolhatja a vércukor és a kalcium-oxalát értékét a vizeletben, a vér mennyiségét a székletben és a hemoglobinszintet a vérben, ezért tervezett laborvizsgálat előtt érdemes a C-vitamin mennyiségét csökkenteni a vizsgálat előtt néhány nappal, hogy az ne befolyásolja az eredményt. Cukorbetegség, allergia, asztma, stressz, alkoholfogyasztás, idős kor, terhesség, rendszeres aszpirin, fogamzásgátló tabletta, antibiotikum, kortizon szedés többszörösére növeli a C-vitamin-igényt.

 

Ajánlott napi adag:

 

Minimálisan napi 80 mg C-vitamin szükséges, egyes vélemények szerint ennek a több mint tízszerese, 1000 mg az ajánlott. A környezeti stresszhatások, a dohányzás, egyes gyógyszerek (például orális fogamzásgátlók), lázas állapot, műtéti beavatkozások legalább 500 mg-ra növelik a napi szükségletet. A C-vitaminnal jól ellátott anya tejének aszkorbinsav-tartalma 30–50mg/l. Egy egészséges felnőtt szervezete kb. 5000 mg C-vitamint tartalmaz.

 

Tartós hő (például főzés vagy hosszas, szobahőmérsékleten való tárolás) hatására elveszti vitaminhatását.

 

A hivatalos álláspont szerint egy egészséges ember napi minimális C-vitamin-szükségletét (kb. 100 mg-ot) a helyesen összeállított és jó konyhatechnikával elkészített ételekkel még a tél végi és tavaszi hónapokban is fedezni lehet.

 

Allergia és asztma esetén érdemes napi 1000 mg-ot szedni. A C-vitamin hatása kettős: egyrészt csökkenti a hisztaminszintet; másrészt az antioxidáns hatás védi a tüdőt és a légutakat a szabadgyököktől és a külső légszennyezéstől (pollen).

 

A kiegészítő C-vitamin-adagokat érdemes napjában több részre elosztva, például étkezések után és lefekvés előtt bevenni, mert a fölösleg négy óra múlva kiürül. A C-vitamin hasznosulásához kalcium és magnézium is szükséges.

 

Étrendkiegészítőnek bármely megbízható, olcsó termék megfelel, ami elegendő C-vitamint tartalmaz, C-vitamin vonatkozásában ugyanis nincs különbség a „természetes eredetű” és egyéb hangzatos szavakkal reklámozott és az olcsóbb termékek között. Hatásmechanizmus és gazdaságosság szempontjából érdemesebb vitaminkomplexet választani, ami megfelelő arányban többféle vitamint és ásványi anyagot tartalmaz.

 

C-vitamin források

 

C-vitamin-források:

 

C-vitaminban gazdag zöldség- és főzelékfélék: narancs, citrom, grépfrút, mandarin, klementin, fekete ribiszke, guajáva, mangó, papaja, bors, kelbimbó, brokkoli, édesburgonya, spenót.

 

C-vitamint tartalmaznak továbbá: sárga paprika, paradicsom, fejes saláta, káposztafélék, karfiol, áfonya, som, szeder, ribizli, csipkebogyó, burgonya. Az állati eredetű élelmiszerek közül az alábbi szervek tartalmaznak C-vitamint: máj, vese és agy.

 

A gyümölcsöket nyersen, a zöldségféléket is lehetőleg nyersen, salátának elkészítve vagy pároltan célszerű fogyasztani. A hosszú áztatás, főzés, fagyasztás, kiolvasztás vagy a főzővíz kiöntése jelentős aszkorbinsav-veszteséget okoz, de kerülni kell a fémedények (ezüst, réz, alumínium, vas) használatát és az ételek ismételt felmelegítését is. A C-vitamin fényre, hőre, levegővel érintkezve bomlani kezd, ezért tablettából is csak pár hét alatt elfogyó mennyiséget érdemes otthon tárolni, száraz, hűvös, fénytől védett helyen.

 

C-vitamin hozzájárul az immunrendszer normál működésének fenntartásához

 

A konzervált gyümölcsök szinte semmi C-vitamint nem tartalmaznak.

 

Az C-vitamin (aszkorbinsav formában) jellemző mennyisége 100 g élelmiszerben:

 

gabonafélék, hüvelyesek és őrleményeik, kenyerek, péksütemények, száraztészták: 0–1 mg

zöldség, gyümölcs: 5–400 mg

vaj, margarinféleségek, zsír, olaj, szalonna: 0 mg

húsok, húsipari termékek, máj, szív, vese: 0–30 mg

halak: 0 mg

tej: 0–5 mg

tojás: 0 mg

Érdekesség:

 

Dr. Linus Pauling kétszeres Nobel-díjas tudós meggyőződése szerint a nagy adagban szedett C-vitamin hatására elkerülhetők a betegségek. Ő maga napi 16 grammot szedett (=16 000 mg), és 93 évig élt.

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Vitamin#C-vitamin

Vásárlási feltételek|Adatvédelmi szabályzat | Weblapkészítő: Avasweb Kft.